top of page

Öka din försäljning genom att förbättra ditt innehåll (Del 2, BAR-testet)

I den förra artikeln såg vi att ditt innehåll inte skrämmer bort dina idealiska kunder. Om du inte har läst den ännu, hittar du den här.


Bra, nu har ditt innehåll rätt format. Det är nu dags att göra det lätt för en läsare. När vi har lockat in dem, är det sedan vårt jobb att få dem fortsätta läsa vårt innehåll.


Så hur gör vi det?


På samma sätt som du skulle göra det i en bar.


Använd BAR-testet för att förbättra ditt innehåll

"Som företagare är ditt jobb att lösa problem. Har någon elektriska fel? Då är det en bra grund att ditt företag att det är auktoriserat för att hjälpa kunden. Detta är grundprincipen för att driva eget företag som de flesta företagare redan känner till, men vad händer när ingen vet att du ens finns? Hur ska vi lösa problem om Oscar från andra sidan gatan inte ens vet vem du är, eller att du finns? Vi marknadsför, men vi marknadsför på ett mycket specifikt och strategiskt sätt som faktiskt tillåter oss att attrahera kunder och höja försäljningen.”

Om du klarade av att läsa igenom allt det... ska du ha en medalj av mig.


Det är ett ett utdrag från en riktig artikel jag såg nyligen.


Den klarar inte BAR-testet.


"Okej, vad är egentligen detta BAR-testet?"


BAR-testet är obesegrad och obestridd. Det har fungerat i århundraden och kommer att fungera i århundraden till.


Även om det kanske inte kommer finnas kvar barer i framtiden, kommer detta test fortfarande att fungera. Jag lovar.


Så länge människor går på jorden kommer du att kunna använda detta test för att drastiskt förbättra ditt innehåll.


Så här gör du testet:


Du tar ett stycke i taget (vi kallar detta för "kopia" i branschen) och du frågar dig själv:

"skulle jag säga detta till en verklig människa i en konversation?"

Det är superenkelt och fungerar alltid för att förbättra dina texter.


Läs följande:

Som företagare är ditt jobb att lösa problem. Detta är grundprincipen för att driva ett eget företag som de flesta företagare redan känner till, men vad händer när ingen vet att du ens finns?

I en verklig konversation skulle det låta ungefär såhär istället:

De flesta företagare vet redan att de löser problem för att vara lönsamma. Men det är svårt att göra om folk inte ens vet att de finns, eller hur?

Ser du hur det är mycket vettigare? Och hur mycket enklare det var att läsa?


Den första texten låter som något en utomjording hade sagt för att låtsas vara människa. Den andra texten låter som något en verklig människa hade sagt.


Här är det snabbaste och enklaste sättet att fixa ditt innehåll:


Här är ett trick som fungerar varje gång. Det kommer att låta för enkelt och nästan barnsligt... men om du ger det ett försök så lovar jag dig att du kommer kunna utnyttja det dagligen.


Läs din 'kopia' högt ut


Se om din kopia flyter. Vart hakar du upp? Vart låter det konstigt? Skulle du verkligen säga detta till en människa?


Låtsas nu att du pratar med en vän. Här är ett annat exempel som jag läste nyligen:

"Men de flesta som driver företag nuförtiden tänker knappt ens på vilket problem deras produkt ens löser, än mindre om deras mest sannolika köpare är man eller kvinna, vilken åldersgrupp de har, vilka intressen de har eller till och med vilken frisyr. de har [..]"

Detta är en mening på 44 ord! Om du läser ut den högt kommer du tycka att den är utmattande. Meningen behöver delas upp i mindre bitar.


I verkligheten talar vi sällan i meningar med 44 ord, eller hur?

Alla samtal har flöden till sig. Vissa meningar är längre, andra är kortare.


Som den här. Bara tre ord.


Skapa nu denna vana. Det kommer att förbättra ditt innehåll. Jag garanterar det.


Tillämpa BAR-testet på ditt innehåll och se hur din respons kommer öka.


Vi hörs snart,


Samuel


P.S. Vill du att jag ska kontrollera, skriva om och förbättra ditt material med hjälp av BAR-testet och andra principer som jag använder?


Kontakta min byrå idag. Om vi ​​passar bra kommer jag personligen att ta en titt på ditt företag och din marknadsföring, ta fram en strategi för vad jag skulle göra annorlunda och diskutera det med dig under ett samtal.


Ingen kostnad, ingen skyldighet.


Om du vill arbeta tillsammans berättar jag gärna exakt hur det fungerar, och om du inte vill är det helt förståeligt. Ingen pressad och irriterande försäljningsteknik.


bottom of page