Ett bra innehåll är det bästa sättet att fånga uppmärksamhet, attrahera fler kunder, växa ditt företag, och för att visa världen att du är en expert på det du gör.. och slå all konkurrens.
Att vara en bra författare gränsar till att vara en superkraft.
Det finns bara ett problem.
De flesta innehållen är mycket, mycket dåliga. Dem är tråkiga. Stela. Sömnframkallande.
Och det spelar ingen roll var du bor heller eftersom detta inte är ett nationellt problem. Alla land och varje språk har samma problem!
Varför? Det finns flera skäl. Skolan har svikit oss. Att skriva är inte att tala. Och de flesta människor har aldrig fattat de knep du kan använda för att blåsa liv i allt du skriver.
Men "varför" spelar egentligen ingen roll. Det viktiga är "hur"...
Hur DU fixar dåligt innehåll för en gång för alla
I den här artikeln ska jag ge dig tips och tricks jag använder för att skriva artiklar, videoskript, blogginlägg och mycket mer. Bäst av allt? Vi gör det här på ett roligt sätt.
Jag syftar inte på rubriken för en mening, en meningsstruktur eller termer. Det lämnar vi åt sidan idag.
Det jag vill prata om är hur man skriver meningar som faktiskt säljer.
Låt oss börja:
Det snabbaste sättet att få folk läsa dina texter
Det första steget är alltid att förföra någon till att läsa vad du har skrivit.
Du hade kunnat skriva världens bästa artikel, eller göra det mest övertygande argumentet... och det skulle inte spela någon roll om dina prospekt klickade bort innan du kom till poängen.
Föreställ dig att du läser en tidning: Många rader som är formaterade mycket nära varandra.. Du tittar på den ena sidan och din hjärna säger:
pfffffff, ska vi verkligen läsa igenom allt det där?
Titta nu på artikeln du läser just nu.
Den ser mycket mer lättläst ut jämfört med en tidning, eller hur?
Det beror på att jag gör det lätt för dig att hänga med. Korta stycken och tydliga meningar.
Gör det enkelt att följa med
Så betyder det att du ska göra allt busenkelt? Hacka det som barnmat? Skriva som du pratar med ett litet barn?
Nej.
Men du måste vara uppmärksam på hur du formaterar dina texter. Det spelar ingen roll om det är video, en ljudinspelning eller en text.
Alla typer av innehåll du skapar måste haka på läsaren OCH hålla dem igång.
Det är dock bara början. Det kommer mycket mer i nästa del.
Vi hörs,
Samuel
P.S. Vill du veta hur jag skulle se till att dina potentiella kunder sitter fastklistrade vid sin skärm och inte kan sluta konsumera ditt innehåll?
Kontakta min byrå idag. Om vi är en bra match kommer jag personligen att ta en titt på ditt företag och din marknadsföring, ta fram en strategi för vad jag skulle göra annorlunda och diskutera det med dig under ett samtal.
Ingen kostnad, ingen skyldighet.
Om du vill arbeta tillsammans berättar jag gärna exakt hur det fungerar, och om du inte vill är det helt förståeligt. Ingen pressad och irriterande försäljningsteknik.