Att spendera pengar på annonser är skrämmande eftersom du helt enkelt inte vet om pengarna kommer tillbaka.
Att lägga pengar på annonser utan att veta om de kommer att leda till en enda kund kan vara mer skrämmande än att hoppa ut från ett flygplan (med en fallskärm förstås).
Så låt oss lösa det problemet och börja med den första och största anledningen till varför annonser misslyckas:
Sluta sprida ditt budskap på ett okontrollerat sätt
Innan någon kommer köpa det du säljer, måste du först få deras uppmärksamhet. Och den kalla sanningen är att de flesta företag är tråkiga.
Men även om du säljer det tråkigaste i världen, så kommer den RÄTTA kunden att vara helt besatt av det.
Hemligheten är att lista ut vilka dessa personer är och prata direkt till dem.
Glöm massorna - fokusera på din drömkund
Istället för att spela siffror och hoppas på att snubbla över några rimliga prospekt måste du bli kirurgisk. Noggrann. Gräv djupt och ta reda på EXAKT vem din perfekta kund är.
Vad håller dem vakna på nätterna? Vilka hemliga önskningar döljer de för sin partner? När du vet vad som driver dem, kan du skapa ett erbjudande som får dem att dra fram plånboken snabbare än du kan säga "TA MINA PENGAR!".
Förvandla tråkiga produkter till måste-ha underverk
Nu vet jag vad du tänker: "Men min produkt är ungefär lika spännande som en rotfyllning! Hur ska jag göra den mer intressant?"
Du måste hitta vinkeln som får din ideala kunds intresse att väckas. Lyft fram de dolda fördelarna, berör deras känslor, få dem att känna att deras liv inte kommer att vara komplett utan din produkt/tjänst.
När du är laserfokuserad på din drömköpare behöver du inte bomba hela internet med dina annonser. Du kan få ditt budskap inför rätt målgrupp, utan att spränga hela din budget på fel publik.
Så sluta leka med "Spray and Pray"-marknadsföring och kom närmare med kunderna som praktiskt taget TIGGER att få spendera pengar på dig. Tro mig, din företagskassa kommer att tacka dig.
Vi hörs,
Samuel.
P.S. Om du vill ha min hjälp med att hitta rätt vinkel för dig, gör följande:
Kontakta vår byrå idag. Om vi passar bra kommer jag personligen att ta en titt på ditt företag och din marknadsföring, ta fram en strategi för vad jag skulle göra annorlunda och diskutera det ingående med dig under ett samtal.
Ingen kostnad, ingen skyldighet.
Om du vill arbeta tillsammans så berättar jag gärna exakt hur det fungerar, och om du inte vill arbeta tillsammans är det också okej. Ingen press, och ingen irriterande försäljningstaktik.