Om du föreställer dig en läsk, vilket märke tänker du på då? Vad dyker upp när du hör "en säker familjbil". Om du skulle köpa ett par nya löparskor, vilket märke tänker du då välja?
Du har svarat på dessa frågor i dina tankar. En drömposition för alla varumärken.
Men hur kan man som företagare nå denna eftertraktade plats i människors omedvetna?
Det kallas för Top of Mind, låt oss gå igenom hur du kan tillämpa det i ditt företag.
Helst så tänker alla potentiella kunder i ditt område på dig när de tänker på produkten eller tjänsten du säljer och/eller problemet du löser.
Så låt oss prata om hur du kan bygga det för ditt företag:
Introduktion av en CTA för att krossa konkurrensen
En gång i tiden jobbade en nära vän till mig som mäklare, vi kan kalla honom Erik. Det gick ganska bra för honom.
Han gjorde faktiskt så bra ifrån sig att han blev inbjuden att delta i en tävling, för att avgöra vem som var den bästa mäklaren i landet!
Det var ett stort evenemang och det gick ut på att man skulle göra en pitch inför en livepublik på cirka 500 branschkollegor. Presentationen och temat avgjorde vinnaren.
För den nyfikne: Erik gjorde ett fantastiskt framträdande, vann tävlingen och krossade konkurrensen.
Hur, undrar du?
Genom att han introducerade en CTA i sitt tal.
CTA står för Call To Action. Och det är det bästa sättet - överlägset - att bygga upp den där eftertraktade medvetenheten.
Hur man skapar tratt som fångar kunder
Låt oss säga att du driver en tjänstebaserad verksamhet. Det kan vara redovisning, fastighetsförmedling, en advokatbyrå eller något annat.
Vilka strategier skulle du använda för att göra ditt företag mer synligt, och sprida budskapet?
Kanske skulle du köra annonser? Kanske skulle du sätta upp en skylt? Kanske skulle du berätta genom ditt personliga nätverk?
Kanske skulle du göra allt ovanstående. Det skulle vara en bra början.
Nu lägger vi till en CTA, och dem blir superladdade.
Låt mig visa några exempel: "ladda ner din gratis guide för att göra X" eller "fyll i din e-post här så skickar vi dig det bästa sättet att göra Y" eller "ring oss idag så berättar vi exakt hur du gör Z".
Något som ger dem anledning att agera. En anledning för att dem ska räcka upp handen och säga: "Ja, snälla kontakta mig".
Så här uppgraderar du omedelbart marknadsföringen för ditt företag
Att lägga till en CTA gör allt bättre. Det låter dig attrahera både kunder som är redo att köpa nu OCH kunder som fortfarande funderar på det.
Du bygger en lista, en grupp av människor som är intresserade av vad du säljer. Du bygger upp marknadsföringskapital för både idag OCH imorgon.
Så låt oss börja lägga till CTA i din marknadsföring. Det är enkelt, kostar ingenting och det kan förändra ALLT för dig.
Vi höres,
Samuel
P.S. Nyfiken på hur jag skulle bygga in CTA i ditt företag?
Kontakta vår byrå idag. Om vi passar bra kommer jag personligen att ta en titt på ditt företag och din marknadsföring, ta fram en strategi för vad jag skulle göra annorlunda och diskutera det med dig under ett samtal.
Kostnadsfritt, och inga skyldigheter.
Om du vill arbeta tillsammans så berättar jag gärna exakt hur det fungerar, och om du inte vill arbeta tillsammans är det också okej. Ingen press, ingen irriterande försäljningstaktik.