top of page

Gör du detta misstag med din marknadsföring?

En gång i tiden, i ett parallellt universum, drev jag ett annonskonto för en fastighetsmäklare. Det gick väldigt bra. Vi spenderade över 10 000 kr/dag på Google Ads och vår ROAS var +/- 5.


Vilket betyder att för varje 1 kr som spenderades in fick vi 5 kr tillbaka!


Det nästan känns för bra för att vara sant.


Men lite visste jag... vad som skulle hända härnäst:


Den största fallgropen för alla företagare


En dag loggar jag in och jag upptäcker att mitt Google-konto är blockerat och annonserna är pausade. Jag antog att det hade skett ett misstag. Bara någon hicka i systemet. Jag tog lunch, och stressade inte för mycket över det.


Några timmar går och det är fortfarande blockerat. Så jag tar kontakt med deras kundtjänst.


Det visar sig att det är omöjligt att prata med en människa. Även om du spenderar över 300 000 kr/månad anses du fortfarande vara en liten fisk. Så jag skickar in ärende efter ärende.


Tre dagar går och jag får äntligen ett svar. Det visade sig att mitt annonskonto blev blockerat för att någon tyckte att annonserna var "möjligt vilseledande".


Tänk dig att det var vanliga mäklarannonser. Det finns inget speciellt eller något avskräckande med dem. Så jag blir indragen i massor av diskussioner och under tiden kommer det INGA leads.


Varför?


Eftersom jag blev beroende av EN källa för leads..


Det farliga siffran för företagare


Först skyllde jag på Google och en massa andra bortförklaringar...


Sedan slog det mig...


Detta var ALLT MITT FEL!


Jag misslyckades eftersom jag blev beroende av EN ENDA källa. Den sämsta siffran i affärer.


En nyckelperson.


En källa till leads.


En stor kund.


En säljare som drar in alla leads.


Och vad händer när du förlorar den ENDA? Du dör.


Och det är de otäcka med affärer. Allt som KAN gå fel, GÅR småningom fel.


Så jag satte igång att åtgärda detta problem och lovade mig själv att aldrig hamna i den positionen igen.


Gör din marknadsföring svår att döda


Jag gör det viktigt att upptäcka "ettorna" i mitt företag. Eftersom varje "en" är en attackvektor. En sårbarhet som väntar på att bli utnyttjad. En tickande tidsbomb.


Och det är ännu värre om du ignorerar en specifik "en" för att du har övertygat dig själv om att "den här är annorlunda".


För det är aldrig fallet.


Faktum är att inget är annorlunda. Inga undantag. För att vi lever i en verklig värld, och det finns ingen plats för fantasier i marknaden.


När det kommer till marknadsföring innebär det att vi alltid försöker få en annons att fungera... och sedan sprider vi ut den över flera olika plattformar.


Fungerar Meta-annonser? Fantastiskt.


Låt oss titta på Google.


Och offline.


Och YouTube.


Och direktreklam.


Och kall e-post marknadsföring.


Och affiliate-marknadsföring.


Och referens-marknadsföring.


Och allt annat vi kan tänka oss.


Detta är det bästa sättet att få din marknadsföring osårbar.


Vi hörs!


Samuel


P.S. Nyfiken på hur jag skulle förbättra din marknadsföring? Gör följande:


Kontakta vår byrå idag. Om vi ​​passar bra kommer jag personligen att ta en titt på ditt företag och din marknadsföring, ta fram en strategi för vad jag skulle göra annorlunda och diskutera det med dig under ett samtal.


Ingen kostnad, ingen skyldighet.


Om du vill arbeta tillsammans så berättar jag gärna exakt hur det fungerar, och om du inte vill arbeta tillsammans är det helt okej. Ingen press, ingen irriterande försäljningstaktik.


bottom of page