top of page
KUNSKAPSBANK
för 5 dagar sedan2 min läsning
Vad är A/B-splittestning och varför är det nödvändigt?
Grattis, du har lagt ut din annons! Bra jobbat! Men vad händer nu? Du är övertygad om att den kommer prestera fantastiskt, men när...
14 okt. 20243 min läsning
Öka din försäljning genom att förbättra ditt innehåll (Del 3, sluta svamla)
I den här artikeln går vi igenom hur du kan förbättra ditt innehhåll och hålla dina kunder klistrade vid skärmen när de tar del av din...
7 okt. 20243 min läsning
Öka din försäljning genom att förbättra ditt innehåll (Del 2, BAR-testet)
I den förra artikeln såg vi att ditt innehåll inte skrämmer bort dina idealiska kunder. Om du inte har läst den ännu, hittar du den här ....
30 sep. 20242 min läsning
Öka din försäljning genom att förbättra ditt innehåll (Del 1)
Ett bra innehåll är det bästa sättet att fånga uppmärksamhet, attrahera fler kunder, växa ditt företag, och för att visa världen att du...
23 sep. 20244 min läsning
Utnyttja retargeting för att attrahera fler kunder och öka försäljningen
Har du någonsin blivit jagad av en produkt på nätet? Jag har. Du vet när du söker efter en viss gräsklippare, eller en grill. Helt...
16 sep. 20243 min läsning
Gör du detta misstag med din marknadsföring?
En gång i tiden, i ett parallellt universum, drev jag ett annonskonto för en fastighetsmäklare. Det gick väldigt bra. Vi spenderade över...
9 sep. 20243 min läsning
Top of Mind – vad det betyder och varför det är viktigt
Om du föreställer dig en läsk, vilket märke tänker du på då? Vad dyker upp när du hör "en säker familjbil" . Om du skulle köpa ett par...
2 sep. 20243 min läsning
Hur du skriver innehåll som säljer
Paretoprincipen säger att 20 % av innehållet online får 80% av visningarna. Det är vad de lär ut på högskolan. Och det är helt fel. Det...
26 aug. 20242 min läsning
De tre magiska bokstäverna som ger dig fler kunder
Skapa din RSO - del 1 Först och främst: Om du inte har läst följande artikeln om Varför massmarknadsföring inte fungerar för småföretag ,...
19 aug. 20242 min läsning
Hur man skriver en annons som lockar nya kunder (Del 1)
Detta är något jag upptäckte efter att ha jobbat med marknadsföring i flera år. De flesta annonserna suger verkligen när det kommer till...
12 aug. 20242 min läsning
Varför "Spray and Pray"-marknadsföring är ett säkert sätt att bränna bort din annonsbudget (och vad du kan göra istället)
Att spendera pengar på annonser är skrämmande eftersom du helt enkelt inte vet om pengarna kommer tillbaka. Att lägga pengar på annonser...
5 aug. 20242 min läsning
Massmarknadsföring fungerar inte. Gör detta istället:
En snabb fråga: vem är din idealiska kund? Många företagare svarar på den frågan med en variation av: "Vem som helst med pengarna." Det...
1 aug. 20242 min läsning
Varför du alltid bör tänka på nya annonser
"Tja, hur går det!?" Detta är ett vanligt sätt att hälsa på någon man inte sett på ett tag. Lägg märke till att vi aldrig frågar: "Hej,...
bottom of page